Professionele service tegen hobby prijzen - Le Patron kit car dealer

Le Patron kitcars (sinds 1998)

In 1998 besloot de voormalig Lomax importeur de productie van op de 2CV gebaseerde kitcars zelf ter hand te nemen omdat het publiek maar hijzelf ook ontevreden was over het product uit Engeland. Dus ging hij zelf aan de slag met behoud van de goede eigenschappen : het klassieke uiterlijk, de eenvoud van bouwen, de donorwagen en de aantrekkelijk lage prijs. Wat veranderde moest ook worden verbeterd zoals onderandere de pasvorm van de onderdelen, de afwerking van het polyester, de binnenmaten en de laklaag.
Klik hier voor een kijkje bij de fabrikant.

Driewielige Le Patron Le Patron kits zijn verkrijgbaar met of zonder deuren, met of zonder dak, met of zonder grote voorruit/race ruitjes, in luxe pakketvorm of als minimum pakket. Uw droomwagen zit namelijk in uw hoofd en wij leveren daarvoor gewoon alle onderdelen of slechts een deel daarvan. U bepaald hoe het eindresultaat er uit gaat zien en wat het uiteindelijk gaat kosten. Alle modellen hebben een typegoedkeuring dus de gang naar de RDW is geen probleem.

Zelfs mensen met een lengte van 2 meter passen in onze Le Patron kitcars. Komt u rustig eens langs om een en ander door te spreken, te voelen aan ons demonstratiemodel, even te zitten of een proefrit te maken (let op : hierna bent u verloren). Wij leveren pakketten met donor eend of rollende onderstellen voor uw Le Patron.

Vierwielige Le Patron Ondervind u tijdens de bouw problemen dan kunnen wij u door de moeilijke periode heen helpen door uw project geheel of gedeeltelijk af te bouwen of uw probleem op te lossen met raad en daad. Natuurlijk zullen we daarbij niet moeilijk doen indien uw pakket niet bij ons werd gekocht. ook de producten van onze conculega's zoals Voglietta, Burton, Lomax, Deauville, Manx, BRA, Hofmann en Falcon zijn geen onbekenden binnen onze muren.

Op dit moment vindt bij ons de verbouwing plaats van een Patron vierwieler. De eigenaar wil er een driewieler van maken. Tot nu toe verloopt dit project vlotjes. De tank en accu moesten verplaatst worden nadat de achteras vervangen was voor het omgebouwde exemplaar. De tank hebben we zelf gemaakt uit plaatstaal. De gaten in de body zijn eenvoudig te repareren met polyester en plamuur. Wat rest is het vernieuwen en aansluiten van de kabelboom. Het resultaat ziet u links.

Inmiddels is de wagen van de klant klaar en zijn we aan de ombouw van de eigen Le Patron demonstratie wagen begonnen. Ook deze wordt tot driewieler omgebouwd vanwege het unieke uiterlijk dat de boattail mogelijk maakt.


De vulopening is bij de wagen tussen de voorruitjes. De vulpijp komt van een Visa.


De vulpijp is van onderaf vastgemaakt. De Visa vulpijp heeft een mooi vlak voetje zodat de montage simpel is.


De tank in de primer met ontluchting en vulpijp. De tankvlotter komt van de besteleend en past net niet. Ron heeft daarom van binnen uit een fikse deuk in de bodem geslagen om net die paar milimeter extra binnenruimte te krijgen.


De relaxte werkhouding tijdens het vastdraaien van de verschillende onderdelen is typerend voor de kitcar enthousiasteling.


Tank is aangesloten en bedraad, gereed voor gebruik. Ook de accu in de vernieuwde en dieper gelegde accubak is gemonteerd. Die accubak is dieper zodat lompe maar goedkopere accu's ook passen.


Het tankvuldopje is super simpel en (volgens ons) rete strak. Nu die stofbak nog even wassen.


De laatste foto van de vierwielige achterkant van de Patron.


De laatste foto van de vierwielige voorkant van de Patron.


In slechts een paar uur is de wagen van vier- naar driewieler omgebouwd.


Nu alleen de gaten in de body even repareren en dan een paar betere foto's maken.